ledigheten ger mig ångest men nästa vecka ser ljus ut

Hej
Idag tvingade min mamma mig att vara ledig (fyller 20 om en månad, varför lyssnar jag på mamma?) för att vi skulle hinna med allt inför min studentmottagning imorgon. Vi har handlat allt och städar nu. Vi ska göra tre tårtor sen inget mer. Vi är i princip klara med allt, lite grejer måste vi göra imorgon som typ skura och snittar. Förstår inte varför jag skulle vara ledig hela dagen, sitter framför datorn och tuggar tuggummi, väntar på att tiden ska gå så jag kan möta Gustav på jobbet och åka till Gröna Lund för att se Rebecka och Fiona. Skulle lätt kunnat jobba hela morgonen ju, dumma mamma. Nu kommer jag vara ledig fredag-söndag. Men på måndag och tisdag blir det jobbjobbjobb, eventuellt H&M hela måndagen(men kan bli ICM+H&M) och ICM+H&M på tisdag. På onsdagen verkar det som att jag är ledig men det är Gustav också vilket är bra för då kan vi mysa ordentligt(han blev nog lite ledsen när jag jobbade 9 dagar i streck och sen till klockan 19.30 igår). Torsdag avsätter jag helt och hållet för ICM, det råder ju fluidmasterbrist där, Fredagen blir PRIMA på morgonen och H&M 17-20 men jag försöker få in ett pass på dagen också, det är sjukt tråkigt att bara lulla runt hela dagen utan att göra någon nytta, men ibland har man inte så mycket val, då kan jag passa på att packa inför Japan. Har nämligen satt upp mig på pass hela söndagen vilket är dagen innan vi reser men det är inte säkert att jag får dem, men jag hoppas!

Men packa på lördagen då? Tänker ni, nää tyvärr för då har Gustavs syster mottagning, hon har tagit examen och ska firas. Men inte hela dagen väl? tänker ni då, nää men alltså jag kanske jobbar på morgonen, sen kommer jag somna som en bebis efter mottagningen så det blir inte mycket packande för min del, haha.

Nu vill mamma göra tårtor, pusshej!
(Saknar dig Louise, synd att du inte kan komma på min mottagning men jag kommer till dig i Frankrike i sommar, det lovar jag sötis!♥)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0