surkärring

Varför respektera äldre människor när de inte visar någon respekt för oss unga?
(inte för att inlägget handlar om respekt men påståendet är ändå sant)

Seriöst. När jag åkte buss idag ville jag slåss(putta lite fint på tanten bredvid som var dum i huvet). Det var rätt fullt på 676:an som vanligt, jag såg en tom plats bredvid en dam, det låg en tidning på sätet som jag flyttade lite fint på. Insåg rätt snabbt att jag satt på tidningen och det var obekvämt så jag bestämde mig för att lägga den på golvet tills vidare eftersom jag inte orkade resa mig upp nu när bussen väl körde. PETPETPET, tanten petar på mig och jag ploppar ur min hörlur.
"Ta upp tidningen" säger hon. Jag tänker: okej fine, jag kan väl lägga den i soptunnan nu då annars kommer jag förmodligen bara skita i det. Så jag reser mig upp och lägger tidningen fint i papperskorgen och slår nästan skallen i en stolpe när bussen svänger till. Väl tillbaks på min plats med båda hörlurarna i öronen. PETPETPET.
"Ja?" Säger jag.
"Det var min tidning" Säger kärringen.
"Ehh jaha, men varför sa du inte det då? Eller tog bort tidningen när jag satte mig ner?"
"Jag hann inte, jag har ..... rygg......., jag skulle läsa den" nångonting sånt säger hon. Det var en metro förresten, eller typ Norrtelje tidning, jag är säker på att den var gratis iaf.
"Ahmen du kunde ju sagt till tidigare eller tagit den, ursäkta så mycket!"

Sen satt hon och vred sig hela resan, trodde hon seriöst att jag skulle plocka upp hennes jävla gratistidning ur soptunnan bara för att hon inte var snabb nog att meddela att tidningen var hennes? Det kan hon fetglömma. Det fick hon fetglömma. Jag menar, hur jävla svårt är det att ta sin egen tidning? Det var inte så att jag hetsryckte bort tidningen och satte mig ner utan jag stod upp i typ 5 sekunder så hon skulle kunna ta tidningen om hon ville men icke! Då får hon väl förfan skylla sig själv, jävla idiot.

Kommentarer
Postat av: Fia

hahahhahahahahahahahahaha

2011-12-15 @ 08:25:46
URL: http://statusfoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0