23:e december

Sitter äntligen ner igen och gör ingenting! Har gått runt i stan idag i typ fyra timmar, sen när jag kom hem slog jag och Pandis in massa julklappar och jag hjälpte mamma att laga mat och julgodis inför imorgon. Vartannat år är vår mormor och morfar här, i år är det vår tur att fira jul med dem! Vi bråkade ju förra året så det var ganska skönt att det inte var vårat år att fira med dem, hehe. Men i år är det lungt och vi ser alla fram emot att fira jul tillsammans(det verkar så iaf...).

Jag kom till stan vid tolv idag då gick jag direkt till webhallen och hämtade ut min bluetooth grej till högtalarna, det var tjockt med folk och jag fick panik, men efter drygt tio minuter var det min tur att betala, awesome! (att det sen tog mig typ 20 minuter att få den att funka behöver vi inte gå in på). Efteråt gick jag till mammas butik och lämnade den så jag slapp bära runt på den när jag kollade runt i stan, spenderade mesta av tiden inne i gallerian eftersom det regnade. När klockan slog 15.02 mötte jag mamma utanför butiken, hon skulle handla nån sista minuten julklapp och jag lånade toaletten. Sen gick vi mot H&M med HOME på övre plan för att shoppa lite kuddar, handdukar(?) och mitt påslakanset, givetvis var allt slut och vi gick besvikna därifrån. Kom på i sista sekund att mitt busskort går ut idag så vi sprang in på SL centret vid t-centralen och jag köpte ett 7-dagarskort för 180 spänn, känns lite surt med tanke på att mitt andra busskort som man fick från skolan börjar gälla första januari, men eftersom jag jobbar i veckan och vill kunna ta mig runt så hade jag inte så mycket val än att köpa det där jävla kortet...

Väl hemma slog vi in massa julklappar och lagade mat som jag skrev, jag gjorde typ ett kilo knäck och kola, så jävla tjockt. Igår gjorde jag ocg Gustav även never fail fudge från receptet på fluff-burken, den failade inte och smakar sött och gott! Rekomenderar alla socker-dyrkare att göra denna fudge. Jag som trodde att jag kunde äta hur mycket socker som helt fick det motbevisat, åt en bit och mådde sedan illa i typ en timme, haha.

Just nu sitter jag och lyssnar på musik, sms:ar lite, målar naglarna och laddar kamerabatteriet till min Nikon, kan inte bestämma vilken kamera jag ska fota med så jag har sett till att båda är fulladdade och ligger framme, haha vilka i-lands bekymmer jag har. Har för mig att Gustav skulle starta en blogg där han skrev dagens "Micaelas i-lands problem", hade varit kul att läsa, synd att han inte fullfölje idén. Inser att ingen kommer läsa inlägget, så alla som läser hela LÄMNA EN KOMMENTAR, nu ska jag bajsa (fjärde gången idag, Gustav påstår att jag är magsjuk fast det kommer genom röven...) och måla på överlack på naglarna, PUSS!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag läääääääste heeeeeeela! :D :D :D Ha världens bästa julafton sötis! <3

2011-12-23 @ 22:35:51
Postat av: Linnea

Jag läste också hela :)) God jul snygging! <3

2011-12-24 @ 00:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0