vegetarisk chiligryta


Det här måste vara det godaste vegetariska jag någonsin lagat, ser dock ut som spya HEHE LOL
Min familj är så cool att varannan vecka har vi Linas Matkasse, alltid ska recepten vara så knäppa och allt vegatariskt ska ha massa snuskiga bönor i sig så jag tog till mig friheten att göra om hennes recept (plus att vi typ varken hade honung eller knäppa kryddor hemma och annat som man skulle ha i) men jaja!

Du behöver
1 stor gullök
2 stora paprikor (en gul och en röd)
250g morötter
2 vitlöksklyftor
2 burkar krossade tomater
olja till stekning
• Hacka löken, skär paprikan i 2x2 cm bitar, skala och riv morötterna och fräs i olja i en gryta. Hacka ner vitlöken.
krydda med
1 msk paprikapulver
1 tsk chiliflakes
3 msk cayennepeppar
salt & peppar
• Stek lite mer och ha sedan i krossade tomaterna. Koka upp och låt koka i tio-femton minuter.
• Servera med ketchup, ketchup är bäst. Grejen är den att man ska servera detta på tallrikar med ris och sallad men jag äter det som en soppa för jag är cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0