studentskivan och lite mer från veckan

Studentmiddagen var ganska så trevlig, jag var trött och ledsen innan och försökte få min föräldrar att stanna hemma med mig men de övertygade mig om att vi skulle gå. Väl framme fick vi en välkomstdrink som smakade sött och gott, sen minglade vi lite (lol) sen blev det middag, bildspel, tal och nomineringar.

Kyckling, som inte var torr men jag hatar bea-sås och de hade ingen ketchup på ett ställe så minus för det.

Min i princip uppätna efterrätt, det var kladdkaka med typ nötte samt mandelgrädde men eftersom jag är laktosintolerant fick jag istället melonsorbet, blev fett lack och besviken eftersom jag ville ha kladdkaka och laktosfri grädde(älskar grädde) men de hade ingen så jag fick bara sorbet eftersom det var det enda alternativet för oss som är laktosintoleranta. Mamma ville dock inte ha sin kladdkaka så hon gav sin bit till mig, den var torr men helt okej så jag tröck i mig både glass och kladdkaka. Under kvällen drack jag även två glas vin samt en vodka+redbull, mådde inte dåligt så äntligen kan jag dricka vin igen!! Kvällen spenderade jag med Gustav, Daniel, Cim och Cecilia. Vid tolvslaget kom Amanda, Myh och Britta och partade med oss, dock drog Gustav och Daniel vid tolv och efter liten stund drog även Cim, de skulle jobba och var trötta men skivan var ganska tom och tråkig så det gör inget. Resten av kvällen fuldansade vi och hade ganska kul.

Mamma utklädd till mimmi mus, haha söt ♥

Här är min nominering, mycket fint va?


När jag vaknade på tisdag morgon måde jag piss och kunde inte prata, jag var inte bakis utan sjuk, somnade om och vaknade sedan vid tio av att Gustav låg i sängen, blev fett chockad eftersom han skulle vara på jobbet men även han var sjuk så vi spenderade dagen i sängen. Kom precis på att det var idag vi sopsorterade, hehe duktigt att göra det när vi är sjuka. Vi handlade även massa frukt och huvudvärkspiller för att bli friska. Gustav bakade även surdegsbröd som blev sjukt gott och vid sextiden åkte vi in mot stan för att äta födelsedagsmiddag på T.G.I. Friday's för att fira Amanda som blev arton dagen till ära! Här får ni smarriga matbilder:

Jag och Gustav delade på en Tropical Berry Mojito shaker, bland det godaste jag druckit!

Mozzarellasticks till förrätt

Min favoritsallad till varmrätt, dock misslyckades de totalt, de missade vitlöksbrödet, la på oliver fastän jag bad om att få en utan och sen var kycklingen jättetorr, blev besviken då Gustavs mat var supersaftig och god

Gustavs megaportion, älska Jack Daniel´s såsen

Som plåster på såren för att middagen inte var bra så fick jag en gratis efterrätt, den var supergod och jag ångrar att jag tröck i mig hela min sallad fastän den smakade skit för det var nära på att jag inte fick i mig min efterrätt

Vi beställde in ytterligare en shaker med någon äppeldrink, den var också god men inte alls lika god som den första

När vi kom hem hade Gustavs surdegsbröd blivit klara och de blev riktigt goda, hade med en dubbelmacka till frukost dagen efter och jag ville inte att den skulle ta slut.

Avrundar med att säga, jag älskar mat.

Kommentarer
Postat av: Louise

Mojito grejen lät asgod!! :D

2012-03-30 @ 13:43:37
URL: http://monreve.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0