i skolan och en sammanfattning av heglens händelser

Hej!
Har inte haft tid, lust eller ork att blogga. Känns som det var en evighet sen jag var i skolan och nu när jag väl är här sp har vi ingen lärare utan sitter ensamma och kollar på en spansk film på spanskan, sjukt värdelöst. Jag vill hem och lägga mig brevid Gustav som ligger hemma och är sjuk, jag är också sjuk så jag borde stannat hemma men vi måste bli klara med vår projektrapport så det är egentligen lika bra att jag är här plus att jag har för mig att vi ska ha "prov" på psykologin, en fallanalys ska vi göra.

Så vad har hänt i mitt liv på senaste tiden då?
I fredags träffade jag tjejerna hemma hos Cecilia för att äta taco innan utgång. Linnea var hemma från London så en del av gamla tjejgänget umgicks (saknade både Louise och Linn♥). Jag drack inte riktigt med måtta och det var bra att jag gick hem relativt tidigt från Lobby (som förövrigt fortfarande suger). Vid två kröp jag ner i sängen och tårarna rann (börjar bli för ofta nu va) och vid fyra-fem tiden staplade Gustav in efter en mysig kväll på strand. Vid sextiden på morgonen började jag kräkas, jag lät som en liten groda och kräktes för det mesta luft och galla, inte kul men jag har lärt mig att inte dricka bara för att det finns dricka.

Vid tretiden när jag äntligen kunde stå på benen och äta utan att kräkas begav vi oss till Brottby för att fira min lillasyster som fyllde 18 år (i tisdags dock, 27:e mars). Största delen av släkten kom och vi åt massa mat och drack massa dricka. Det bjöds på paj, sallad, ost, kex samt cheesecake och snacks. Givetvis fanns det även alkohol, bubbelvatten och läsk att släcka törsten med. Amanda och Myh hade gjorde cheesecake och all credd till Amanda som lyckades göra den godaste av deras två samt en av de godaste jag ätit (att gelatinet lämnade små plastbitar kan man bortse från). Jag och Gustav åkte hem tidigt då vi båda var bakis och i behov av sömn och kramar.

Favoritkaffet, massa skummad mjölk, o'boy och chokladespresso ♥♥♥

Amandas supergoda cheesecake ♥

På söndagen ställde man ju fram klockan vilket vi glömt så vi "förlorade" en timme av dagen och blev mycket stressade. På schemat stod det: handla mat, sopsortera, städa, tvätta, fixa iPhone-plastfilm (mitt gick söner i fredags), fixa kläder till skivan, övningsköra(uteblev pga sjukdom) laga mat, äta mat, plugga, kolla BigBrother samt sova i tid. Det var även våffeldagen så givetvis gräddade Gustav våfflor som åts med glass, grädde, sylt, socker och chokladsås

Favoritvåfflan

Allt hanns med och klockan 06.20 på måndag morgon hämtade pappa och Amanda mig för att åka till jobbet. Jag och Pandis arbetade från 07.00-15.30 då pappa hämtade oss igen, det var kul med sälskap på jobbet och dagen gick fort. Jag fick äntligen arbetsbycor också! Vi stressade hem för att hinna fixa oss innan min studentskiva, temat var ju Disney och jag klädde ut mig till Lumiere, ljustaken i skönheten och odjuret (KUL).

Men nu tycker jag att vi avslutar inlägget med en bild på Amanda så fortsätter jag skriva om min vecka i nästa inlägg!


Kommentarer
Postat av: Louise

Ahaha, varför Lobby?! :O

2012-03-30 @ 13:44:53
URL: http://monreve.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0