sovmorgon

Hejsan,
Idag har vi ingen spanska vilket betyder att jag börjar klockan 12.40, så jävla skönt. Jag gick upp vid nio och åt lite gröt sen satte jag mig och skrev klart hela min kompletteringsuppgift i samC som jag måste göra för att ha chans till ett högre betyg. Ämnet var kvotering så det var inte direkt en svår uppgift men den tog sin lilla tid (några timmar).
Nu sitter jag och lyssnar på p3 dokumentär om Bosnienkriget för att kunna skriva min vetenskapliga uppsats (samC) om Srebrenicamassakern. Vetenskapliga uppsatsen är jobbig och svår men jag måste komma igång och skriva nu för att klara av att skriva ett högre betyg. Inlämning 15:e maj så lite tid har jag i alla fall på mig.
Det är inte långt kvar till studenten nu och det känns jätteskönt. Det är relativt lugnt i skolan också, här är de uppgifter jag har kvar att göra innan studenten:

Bilden är från igår och då hade jag inte gjort klart "fördjupningsuppgift sam C" men vi får låtsas att den är struken. Men inte fan är det mycket? Finns de som har listor på upp emot 30 (!!) uppgifter innan studenten, det lönar sig verkligen att göra saker i tid. Tur att jag är väldigt duktig på att prioritera och ta tag i uppgifter precis när vi får dem (oftast). Jag har nästan aldrig missat en inlämning och jag uppnår oftast de betyg jag stävar efter, ibland även högre betyg, och det känns jättebra.

Nåja, jag bör prioritera provet i rasism och plugga inför det eftersom det är på fredag, men det är bara ett G-prov och jag känner att jag kommer klara det utan några speciella ansträngningar. Men det är alltid bra att läsa på anteckningarna ändå, det ska jag göra efter jag lyssnat klart på dokumentären.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0