Ny kamera!

I onsdags köpte jag en kamera, givetvis blev det en Panasonic Lumix DCM-GF3 med två objektiv. När jag kom hem till Gustav på kvällen och vi skulle testa kameran efter att ha laddat batteriet i tre timmar så märkte vi att ena objektivet, pannkaksobjektivet, var trasigt. Så himla typiskt, jag blev jättebesviken och ledsen så jag kunde knappt sova. På fredagen åkte jag till elgiganten med kameran och skulle byta den, såklart hade de inga på lager så de fick lägga undan en i Barkarby, jag blev ledsen igen för jag ville verkligen leka med kameran. Nåväl, igår skjutsade mamma mig och Gustav till Barkarby där jag äntligen fick en ny och fungerande kamera. Som plåster på såren bad jag att få med ett minneskort, väntade mig ett på 2 gb men killen kom ut med ett på 8 gb som tydligen ska vara skitbra, trevligt trevligt.
När jag fotade hemma märkte jag en liten skuggrand på displayen men jag orkar inte bry mig, den är bara där ibland.
Igårkväll satt jag barnvakt åt min kusin Gabi, det var kul, vi bakade muffins, åt godis, kollade på film och lekte lite. Mamma kom och hämtade mig vid halv ett och jag somnade direkt efter jag hade sett ett avsnitt two and a half men.
Ja juste, jag och Gustav bakade också muffins igår, tobleronemuffins blev det, åh jävlar vad smaskigt det var om man toppade med en klick kesella vanilj!

Nöjd kille, vi lyckades med muffinsen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0