min födelsedag!

HEHE HEJ BLOGGEN!
Idag blir jag nitton, fan vilken värdelös ålder alltså, inget kul händer som när man blir arton och tjugo :c
Men min dag har iaf varit bra, dagen började med att jag dekorerade min sedan tidigare (igår) förberedda smörgåstårta och så öppnade jag mina presenter som familjen köpt, jag fick fyra Thomas Sabo berlocker: en fjäder, en döskalle, enfyrklöver och min månadssten, de är så himla fina så jag blev mycket glad. Sen fick jag även boken Stalins Kossor som jag ska läsa i spanien. Självklart har Gustav varit här hela dagen och varit fin och han gav mig presenter redan vid tolvslaget, hihi. Jag fick biljetter till sista Harry Potter filmen i en Hello Kitty-skål fylld med melontuggummin, Hello Kitty godisar och hallonmattor(?) bästa alltså. Fick även en jättesöt t-shirt från Threadless, den är gul med lejon som föreställer blommor (Dandy Lions), fett söt. Han har även beställt något mer som inte har kommit än, undra vad det kan vara! Av mormor och morfar fick jag pengar som vanligt, brabra!

Smörgåstårtan, den var så jävla god, inte torr alls som jag trodde den skulle vara!

Mormor och morfar var här och firade mig, jag bjöd på tårta och kakor. Tårtan blev lite fail eftersom vi bredde kesella vanilj och krossade, tinade jordgubbar mellan marängbottnarna vilket gjorde att den blev sjukt slajmig och rinnig. Sen bredde vi bara på massa grädde och skivade jordgubbar, men den blev god, jävligt god! Fast jag tror den skulle blivit änu godare om vi hade smetat på chokladsås också, hehe

På kvällen åkte vi till Texas Longhorn för att äta middag, Amanda och mamma beställde in nachos med dipp till förrätt

Innan sjävla varmrätten kom in serverades en sallad, alla fick röd paprika förutom jag som fick grön, vafan!?

Sen kom varmrätten in, jag hade valt 220g lammkött med vitlökssmör och bakad potatis, åh herre gud vilket jävla kött också, fick det medium rare och det var så jävla gott att jag smällde i mig båda bitarna, sen dog man lite av mätthet, men fyfan vad värt alltså

Självklart ville vi ha dessert, både jag och Gustav bestämde oss för sorbet men den var tyvärr slut så jag blev sur och sa "ingen dessert för mig" och Gustav tog en kaffe. Amanda beställde in en cheesecake och vi fick alla smaka, jag ångrade lite att jag själv inte tog in en cheesecake men ett par tuggor gjorde mig ändå nöjd, höhö.
Sen gick vi in på coop och köpte pepsi och hallonsorbet, sen åkte vi hem. Inser nu att vi glömt bort sorben, men det gör inget för vi tryckte en påse sommar polly samtidigt som vi spelade skip-bo.
Eftersom jag antar att alla vill se bilder på mina presenter kan jag lova att det kommer, imorgon om jag orkar fota allt, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0