Dags att ta hand om kroppen på riktigt

Hej!
Jag har tröttnat på att frossa i socker och gluten, min kropp blir så ledsen och jag blir seg, trött och sur. Det har blivigt dags för detta godismonster att göra några drastiska förändringar: bort med gluten, socker och kolhydrater, in med grönsaker, frukt (min sockerkälla) kött och mejeri. Det känns bra att börja strikt och sedan se hur kroppen mår och vad som eventuellt behövs tilläggas (POTATIS <3) eller tas bort. Godis i påsk och jansson tänker jag inte välja bort, då kommer jag bara bli deprimerad och elak antar jag.
 
Jag måste även börja träna, där är det mest självkänslan/självförtroendet som tar emot. Jag vill så himla gärna gymma med Gustav men jag klarar inte av det utan en jävla massa pepp och press från honom. Vi kollade in ett gym på hötorget igår men jag var rädd och alla hade dömande blickar så jag fick panik och vi gick därifrån. Vi pratade igenom lite hur jag känner sen när vi kom hem och beslutade att vi ska kolla in ett gym (samma kedja) i fruängen och jag måste verkligen ge det en chans fastän jag känner mig obekväm och gråter. Jag måste våga försöka annars blir jag bara ännu mer ledsen. Känner mig så fånig, så jävla dumma problem.
 
Att sluta med p-piller har länge varit en tanke, nu har jag äntligen tagit tag i saken och bokat tid hos UMO för att diskutera och byta till p-ring (har fått trevliga rekommendationer). Frågan är ju bara om jag ska fortsätta äta mina p-pller t.o.m torsdag då jag fått en tid eller om jag ska sluta tvärt nu och få mens (hatar mens så in i helvete!)
 
Det var väl allt jag hade att skriva, får återkomma innan påsk hur jag mår. Kan redan nu meddela att jag igår åt helt glutenfritt och hade inte ont i magen alls.
 
Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Vicki

Kan tipsa dig om P-stav! Asskönt att slippa tänka på tre år! Om du dessutom slipper mensen av piller kan jag nog garantera att du slipper det av stav! Kram!

2013-04-10 @ 16:44:01
URL: http://jompovix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0