debattdag

Heej! Idag var det debattdag i skolan, vår klass representerade Vatikanstaten vilket kändes rätt kört redan från början. Speciellt då vår första debatt var mot rfsu och vi diskuterade sexualupplysning, "avhållsamhet är det bästa och mest säkra preventivmedlet" haha. Vi vann första debatten fastän vi hade allt emot oss (typ iaf, hallå Vatikanstaten/katolikers syn på sex liksom). Andra debatten var mot företagare och frågan var: 7 miljarder invåndare - 7 miljarder möjligheter eller 7 miljarder problem? Det kändes som det gick bra för oss och deras argument var väldigt klumpiga. Vi fick inte veta vem som vann förrän vi en och en halv timme senare befann oss på täby park hotell. Jag, Moa-Li och Fia drog till LIDL och köpte massa godis och kakor under lunchrasten.
Här är mitt och Moa-Lis godis: 698 gram

Väl på Täby Park fick vi reda på att vi hade gått vidare igen, WOOHOO! Så upp på scen och diskutera jämställdhet mot Kina, det var väldigt kul eftersom Kinas argument verkligen inte var anpassade till deras åsikter/handlingar. Vi höll oss iaf till vatikanstatens åsikter och jag tror det var därför vi gick vidare till final fastän detta var vår svagaste och flummigaste debatt.
Innan finalen tog vi en liten frukt- och drickpaus och gick igenom våra synpunkter om klimathotet som finaldebatten handlade om. Jag åt ingen frukt då jag mulat godis som en 200 kilos man, HEHE
Fia försökte skjuta Moa-Li med sin banan

Ja juste, majoriteten av klassen var även utklädda till nunnor/kardinaler och vi hade en Påve! Sjukt satsigt.

I finalen mötte vi wikileaks och det gick bra för oss medan de inte riktigt kunde besvara varken våra eller publikens frågor. Givetvis blev vi dagens vinnare och alla skrek av lycka, vi har aldrig vunnit något förut, haha. Sen vann vi även pris för bästa utklädnad, så totalt vann vi två priser: biobiljett och choklad, awesome!

Nu sitter jag hemma med hårfärg i håret, fylld av godis och tuggar tuggummi, ska skölja ur färgen nu också märker jag, HEJDÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0