En ledig fredag

Heje
Idag är vi lediga vilket är skönt och bra i och med att jag har drygt sex skoluppgifter att göra men som jag knappt börjat på. Sitter just nu med sista tentan i MSOK, vi skriver om den turkiska kulturen då vi precis besökt Istanbul, det går rätt trögt men jag har lyckats få ihop lite mer än en sida. När jag lyckats bli klar ska jag skriva en insändare om språksociologi (eller nåt) i Svenskan, projektrapport, en fördjupningsuppgift i religion/filosofi samt plugga till två prov. Det jobbiga är ju inte att skriva utan att hitta relevant information, kan inte läraren bara ge oss typ en bok med all information vi behöver?
Vad har hänt i veckan då? Jo vi har fått våra studentmössor, jag har simmat tre gånger (duktig), jobbat, skolkat, hängt med syrran, sovit samt haft et väldigt skiftande humör. Igår när jag åkte från skolan fick jag världens jävla huvudvärk så jag blev sängliggandes med känslan av att något stack knivar i mina tinningar plus att jag mådde illa och trodde att jag skulle kräkas, att min mage sen är en jävla fitta gjorde inte saken bättre. Jag har varit mer eller mindre förstoppad i typ en månad nu och under de två senaste veckorna har det verkligen varit besvärligt, magen ör sjukt bubblig, uppsvälld, gör ont och är fylld. Det är så jävla frustrerande att inte kunna bajsa, så när jag var hemma i tisdags snodde jag syrrans bajsmedicin eftersom hon inte använder den samt några droppar av ett växtläkemedel som ska vara bra för magen (har faktikt ingen aning om vad den är till för men mamma säger att jag ska ta den). Jag har inte märkt några speciella framsteg än men det tar väl lite tid...
Men nu måste jag rusa till bussen, ska åka til b-town och hämta mina iPhoneskal!
PUSS

Kommentarer
Postat av: Maria

Tips mot förstoppning är massa vatten, två ljumna glas med vatten efter varandra. man kan må illa av att det är varmt med det brukar hjälpa! Tar några timmar dock innan effekt.

2012-03-18 @ 16:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0