sunday bloody sunday

Eller små negrer i sanden som Gustav sjunger...
Helgen kunde väl varit bättre, i lördags åkte jag och familjen till Jakobsberg för att äta middag med mormor och morfar, det blev kinamat vilket gjorde mig lagom otaggad och mätt. Är inte så stort fan av kinamat. Beställde in en cider (bäst före 5 dec 2011, skrattade) minivårrullar och jätteräkor i vitlökssås (väldigt passande när man ska ut på krogen efteråt). Maten var mycket god, jag blev mycket mätt och åt mycket godis hemma hos mormor och morfar. Vid åtta var det dags att åka hem så jag blev släppt hemma hos Cecilia och Joel där vi shottade och drack fjortisdrinkar (vodka/redbull). Väl på ACE blev det kaos, bråk och tårar, drog en shot och var kanoners hela kvällen, dansade massor, fick massa pojkar efter mig och blev hembjuden på te av en kille som förföljde mig i typ två timmar.
"Vill du följa med mig hem och dricka te?"
"Vad fan är T?"
"Ja, sånt man dricker..?"
"Asså va?"
"Det finns grönt te, te blablabla"
"AAAHAAAAAAAA, nej. Jag föredrar kaffe. HEJDÅ"
Jag tänkte verkligen smart känner jag.
Missade tunnelbanan och bussen hem så jag fick sova i en fåtölj hemma hos Cecilia och Joel, den var skön men fick inte mycket sömn för det. Vaknade vid åtta och mådde sjukt jävla illa, ville inte kräkas hemma hos dem så jag drog.

Väl hemma började jag gråta som ett litet barn, grät i några timmar utan stopp. Det blir så när man förlorar den man älskar mest på hela jorden. Pojken hade min hemnyckel och jar har nog aldrig varit gladare över att det fanns en stor anledning att träffas så snabbt. (Vi har nämligen nyckelbrist här hemma) Gick hemifrån men störta klumpen i halsen, ville inte gråta offentligt. Såg två krockade bilar utanför ICA, någon som vet vad som hände? Väl framme så grät jag i två timmar utan stopp (kunde inte hejda det, jag brukar inte gråta mycket alls och verkligen inte länge). Vi pratade mycket och han fick kasta ut mig när han ville. När jag slutat skaka och torkat tårarna gick vi till Täby och åt varsin kebabrulle och handlade godis (en primer blev det för mig också, 60 kr istället för 440!).
"Vill du följa med mig hem ett tag?"
Såklart jag ville, det blev även så att jag sov där. Tryggt ocg mysigt, elva timmar senare vaknade vi, kollade film, lagade mat, målade, grät lite och sen åkte jag hem. Vet inte när vi ses igen eller vad som händer då.

Heidå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0