gurk- och avokadosoppa

Har märkt att klassen uppskattar mina matbilder på instagram så jag har bestämt mig för att publicera lite recept på bloggen för att få folket att orka laga enkel men god mat, haha. De flesta recepten kommer från ica.se och andra receptsidor


Du behöver (för 4 portioner)
3 avokados
0,5 gurka
1 gullök
grönsaksbuljong
köttbuljong
6 dl vatten
2,5 dl matlagningsgrädde
salt, peppar och chilipulver

Gör såhär
Hacka lök, gurka och avokado. Lägg i en kastrull och kötta med en mixer. Koka upp vattnet i vattenkokare, häll i kastrullen tillsammans med buljongtärningarna och grädden. Låg koka upp och krydda tills du blir nöjd! Vi klickade i lite matlagningsyoghurt och åt en pizzabulle till. Är ni sugna på recept på pizzabullar eller? Ja det tror jag ni är HEHEHEHE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0