flap jack's

Hejsan, nu sitter jag hemma hos Gustav och myser, försöker bli av med huvudvärken. Vi har precis bakat flap jack's, de blev inte lika goda som de vi bakade hemma hos mig i helgen :(
Tänkte ge er receptet som jag hittade på en blogg
Flap jack's
200g smör
2 dl farinsocker
4 msk honung
3,5 dl havregrym (mixat)
150g tranbär (eller andra torkade bär/frukter)
ev. lite kanel, ingefära eller kardemumma(jag föredrar utan krydda dock)

Sätt ugnen på 150°. Blanda smör, farinsocker och honung i en kastrull och låt koka upp på medelvärme, låt bubbla något. Mixa havregrynen och bären(om de är stora) lite, sen blandar du allt och brer ut på en smörpappersklädd plåt. Låt stå i mitten av ugnen i 40-45 min, ställ dem sedan och låt svalna i 15 minuter, skär upp och lägg på hushållspapper(de är sjukt flottiga, pappret suger upp mesta flottet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0