feber

Igår åkte jag till jobbet som vanligt vid sex och var sjukt trött. Tog en dubbel varm choklad, som jag alltid gör. Får världens jävla magvärk, börjar må illa och är nära på att svimma. Ringer både mamma och pappa(hej micaela fyra år) och frågar vad fan jag ska göra och om pappa var i närheten(han var i älvsjö, jag jobbar i spånga). Pappa sa åk hem, mamma sa åk hem och ring HM och säg att du är sjuk. Det ville jag givetvis inte så jag fortsatte packa fluidmaster till typ tio men sen blev jag tvungen att åka hem. Värsta hemresan, jag skakade för att jag frös så mycket, min hals och min mage gjorde ont och jag var hungrig.

När jag väl kom hem åt jag lunch och sen la jag mig i sängen och kollade på 90210 och sov. Vid tre var jag tvungen att åka och jobba igen, det ångrar jag verkligen att jag gjorde. Jag fick värsta feberfrossan, skakade och var allmänt borta. Men jag höll ut även tre timmar här!
Vaknade mitt i natten av att jag låg och skakade för jag frös så jävla mycket. Började gråta lite smått och klädde på mig min jumpsuit ovanpå min pyjamas och kröp ner under täcket igen. Drömde sjuka drömmar, kallsvettades och vaknade hela tiden. Tänkte: jag får inte bli sjuk, jag har två prov imorn, jag får inte bli sjuk! Tröck i mig en halstablett runt tre

När larmet ringde 06.50 Skakade jag och var genomblöt. Jag slet upp febertermometern och stoppade den i munnen, då insåg jag att min näsa var täppt så jag fick i princip hålla andan för att få rätt temperatur.
40,1°  visade termometern, då började jag storböla. Sms:ade Fia och bad henne säga till Marika att jag var sjuk och fråga hur jag skulle göra med provet/boksamtalet. Det löste sig, jag tog febern igen för jag inbillade mig att den visat fel och att jag kände mig pigg.

39,9° visade den (jag råkade tappa den ur munnen och andades genim munnen haha) Då ringde jag mamma och frågade vart hon var, jag kunde knappt röra mig och behövde verkligen en alvedon. Hon hade redan åkt till jobbet, men Amanda var tydligen hemma. Men den ungen sov stenhårt så jag gick ner till köket som ett jävla handikappat miffo, tur att ingen såg mig! Tog en alvedon, gick upp och la mig.

Dagen har jag alltså tillbringat i min säng, tvingade i mig lite mat dock och o'boy. Gurglade även nån jävla lokalbedövning som Amanda fick när hon hade ont i halsen. Den var så jävla äcklig att jag nästan spydde. Men den hjälpte lite och jag kunde äta! Känner att jag måste gurlga lite mer, kan inte svälja...

Kommentarer
Postat av: Fia

haha (förlåt för "haha" men du skriver roligt:)) neee fyfan stackare :(:( krya på dig!!!

2011-12-06 @ 21:15:08
URL: http://statusfoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0