Äpple- och kanelmuffins

Alltså det här måste vara en av de godaste muffinsarna jag någonsin bakat, man borde dock brett på mycket mer smuldeg och haft riktiga formar
Fick inspiration från min nya muffinsbok och nu ger jag er mitt recept (eller mest mig själv, kommer tappa bort lappen har jag en känsla av och mitt minne är inte speciellt bra och jag ahr alltid tillgång till internet till skillnad från en bit papper med ett recept på)

Muffinssmet
115g smör (riktigt mjukt)
1 dl farinsocker + 1dl socker
Blandas till en krämig smet
1 ägg
2 små äpplen (jag hade röda) finhackade
Blanda ordentligt, ta eb åt gången
3¾ dl mjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk kanel
Blanda ordentligt igen och klicka i formar

Topping (smuldegen)
2 msk margarin
½ dl florsocker
5 msk havregryn
2 msk mjöl
1 tsk kanel
Blanda allt och strö över muffinsarna, mycket!

In i ugnen med topping och allt i typ 20 min på 175°
NOM NOM NOM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0