Pär Lagerkvist - Dvärgen

"Den man inte hatar är det svårt att förstå, man är vapenlös, man har ingenting att tränga in i den människan med."


Och så var det ju den där jävla boken i svenska B som jag blev tvingad att läsa igen. Denna gång kan jag inte fuska, läsa och tänka på annat, skjuta upp uppgiften - Den måste göras och det är nu. Boken är verkligen en plåga att ta sig igenom. Dock står det en del (vad jag minns) trevliga meningar som jag gillar och det är ju bra, måste ju skriva minst sex frågor med svar på g-mvg nivå till bokdiskussionerna vi ska ha. Jag har fått ner en fråga. G-nivå. Första diskussionen är om en vecka, minst tre frågor måste jag ha och mvg måste uppnås annars blir jag så jävla besviken på mig själv. Jag hatar att diskutera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0