dumlemuffins

Jag vet att ni älskar mina recept (speciellt fia) och jag testade att baka något nytt idag
dumlemuffins fast med dumlesnacks i istället för vanliga dumlekolor (råkade ju köpa en fet jävla påse dumlesnacks på ÖoB förra veckan och sen har det inte blivit av att jag ätit upp den, wtf?)
så jag googlade ett recept, såklart blev det typ fem liter smet så jag skrev om det åt er så ni slipper äta (och slänga) massa smet som jag gjorde

Dumlemuffins

Ingredienser till 12 st

1-1,5 dl socker

100g margarin

1 ägg

2 tsk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

1 dl mjölk

24 dumlekolor/dumlesnacks

Gör såhär

Sätt ugnen på 220°.

Smält margarinet och vispa det sedan med sockret. Tillsätt äggen ett och ett och vispa till en någorlunda porös smet. Blanda de torra ingredienserna och rör ner dem tillsammans med mjölken i smeten. Klicka ut typ en matsked smet i varje form och placera sedan två dumle i varje muffinsform och täck sedan över kolorna med typ en matsked smet. Gräddas mitt i ugnen i ca 13 minuter.

FINA BILDER VA?

Dom smakade ganska gott faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Eh, kom hit och dela med dig va?

2010-10-13 @ 18:12:42
URL: http://ceciliagosh.tumblr.com
Postat av: Renée

ska där bara vara ett ägg?

Där står sen tillsätt äggen ett och ett.

jag fatta inte riktigt, ska det vara ett ägg eller?

2011-04-15 @ 16:18:52
Postat av: mikkiela

oj eh, två ägg ska det va

2011-05-01 @ 20:56:55
URL: http://mikkiela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0