dumlecupcakes med daimfrosting

dom ser godare ut än vad dom smakade
men jag ger er receptet ändå
Dumlemuffins 6 st
50g margarin
0,5 dl mjölk
1 ägg
1 dl socker
1 dl mjöl
1 msk kakao (jag hade o'boy)
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 tsk potatismjöl
12 st dumlekolor
Frosting
1 krossad dubbeldaim (56g)
1 dl chokladflorsocker+1-2 msk vatten
eller, som jag gjorde:
100g halvkrossad daim
1 msk vatten
1 dl florsocker (du märker om du behöver mer, den ska bli ganska stel)
2 msk o'boy
Smält margarinet och blanda i mjölken. vispa ägg och socker och ha i alla torra ingredienser plus margarinet/mjölken. Blanda. Häll i formarna tryck i en till två kolor i varje form och häll på mer smet
obs: 3/4 av formen ska bara vara fylld!
In i ugnen i 12 minuter i 220°.
Låt muffinsarna svalna, rör ihop chokladflorsockret med vatten och krossa daimet.
Kleta på frostingen på muffinsarna och häll över krossad daim.
ELLER så failar du som jag och blandar allt i en skål så frostingen ser ut som diarré och bred på cupcaksen. Ät och spy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0