"Dantes helvetestratt kontra min - Gud för en dag"

Skrivuppgiften blir att i en sammanhängande uppsats reflektera över vad som styr dina värderingar vad gäller rätt och fel, synd och straff. Inred ett modernt helvete! Vilka brott skulle rendera en plats i vilken krets? Vilka mänskliga egenskaper, "dödssynder", finner du värst? Vilka personer - döda eller levande - placerar du längst ner i den eviga isen? Varför? Jämför din egen syn på synd med Dantes. Hur skiljer sig ni er? Vilka likheter och skillnader finns? Vilka slutsatser kan du dra av detta?

Skjut mig

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Kom in på din blogg när jag sökte något om Dantes helvete, och då såg jag att du har haft en liknande uppgift som jag ska ha!

Jag har noll inspiration, och jag undrar ifall du skulle kunna skicka det du skrivit om du nu har kvar det? Så att jag kan se på ett ungefär, för jag hittar ingenting på Internet, så de skulle vara jätte snällt av dig. Om du nu går med på det så kan du skicka den till min mail.

Tack på förhand!:)

2011-12-01 @ 18:45:08
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0